דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך שיווק באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות הופכים להיות אותו הדבר 

מאת    [ 07/10/2012 ]

מילים במאמר: 839   [ נצפה 2927 פעמים ]

שיווק באינטרנט הוא מונח מוכר וידוע לרבים, הרבה בעלי עסקים שמעו את המונח הזה הרבה מאוד פעמים במהלך חייהם, היום הם שומעים כמעט ורק על שיווק ברשתות חברתיות ושיווק אישי במדיה חברתית. נחזור קצת אחורה לתחילת העשור הקודם, בתקופה הזו עולם האינטרנט היה שונה לחלוטין ממה שהוא היום. עסקים שהצליחו בשיווק באינטרנט הם עסקים שפרסמו בפרסומות פלאש ובאנרים גדולים שהיו בכל פינה של עמודי אתרי האינדקס המוכרים והגדולים (בזמנו שלטו נענע, וואלה ועוד כמה ללא עוררין).  בעלי עסקים הבינו שבאתרים עם הרבה תנועת גולשים יש פוטנציאל לקבל הכי הרבה פרסום, פרסום שבדרך כלל לא היה מניב תוצאות כל כך יפות אבל היה מניב הרבה יותר מהשקעה באופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש כי אז Google לא היה כה מוכר לכל בית ישראל והמנוע החיפוש של מיקרוסופט ששמו  Bing לא היה קיים בכלל, אפילו יש מצב שזה לא היה בתכנון.

לפני מספר שנים התחיל הבהלה הגדולה לקידום אתרים האורגני, בעצם מה שנקרא אופטימיזציה של אתרים למנועי חיפוש (SEO), כל התחום של ה- SEO בנוי סביב חוקים רשמיים ולא רשמיים שמשתנים ללא הפסקה ולא קל לעקוב אחריהם. אז הקידום אתרים האורגני לעסקים יצא לדרך וזה היה בהתחלה מערב פרוע ללא חוקים שפגע באיכות התוכן שנתקלו בו הגולשים. אתרים של עסקים ואתרים שרצו להתפרסם מהר במנועי חיפוש היו עושים דברים מפוקפקים כדאי לעלות למקומות הראשונים בתוצאות חיפוש של משתמשים, היום העולם של הקידום אורגני קצת התייצב וזה כבר נהיה ז'נאר יותר יציב, יותר מסודר וגוגל יודע להעניש אתרים שלא משקיעים בתוכן ורושמים טקסט שחור על גביי שחור וכולי, היום בעצם התוכן הוא חלק גדול מהשיווק באינטרנט והוא מקבל את הבמה המרכזית בחוקים הרשמיים לבניית אתר מצליח, תוכן איכותי ומקורי ותוכן שמדברים עליו ברשתות חברתיות זה השילוב המנצח לקידום אתרים נכון להיום.

אנו היום מגלים מציאות חדשה אנו נמצאים בעידן חדש, תקופה חדשה שבה השיווק ברשתות חברתיות הוא השיווק השולט, שאני אומר רשתות חברתיות תשכחו לרגע שבמדינת ישראל נמצאים הכי הרבה משתמשים ב Facebook וכמעט ולא נכנסים לאתרים אחרים. יש גם את Twitter, Google+, Linkedin, בלוגים, Social Bookmark Sites Pintrest, Myspace, Youtube, אתרי וידאו נוספים ועוד הרבה אתרי Social Media אחרים. רוב האתרים הללו מארחים כמות גדולה של משתמשים שונים במהלך כל חודש עם מספרים שרק עולים, כמובן שבניהם יש אתרים שנכנסים לתקופות בדעיכה בעקבות אתרים חדשים שעולים ומביאים איתם משהו חדש אבל בסה"כ כולם נשארים מבוססים וחזקים. האתרים הללו הם הכוחות ששולטים בסצנה של הרשתות החברתיות והם גם האתרים שמכתיבים היום את השיווק באינטרנט.

החברות הגדולות ששולטות באתרי המדיה החברתיים מכירות אותנו המשתמשים יותר טוב מכל אתר אחר (אנחנו משתפים את החיים שלנו ולפעמים שוכחים שכל מה שעולה ברשת מגיע למאגר מידע ששומר עלינו הכל) פייסבוק, טוויטר וגוגל+ רואות את ההעדפות שלנו, מה אנחנו אוהבים לקרוא, את הדברים שאנחנו אוהבים לכתוב ולהגיב. המשווקים ברשתות החברתיות משווקים בעזרת הכלי שיווק באינטרנט הכי חזק שקיים היום, מידע אישי. בעזרת המידע האישי חברות יוצרות איתנו קשר ברמה הרבה יותר פרסונלית ולפי המידע האישי הזה חברות לומדות איפה החולשות שלנו שזה מגיע לרכישות מוצרים ושירותים. אנחנו שומעים כל כך הרבה פרסומות במהלך כל שבוע, חודש, שנה. מי יצליח יותר? זה שיפרסם באנרים כללים באלפי שקלים באתרים? זה שישקיע כסף רב ויפתח קמפיינים של פרסומות על פי מילות מפתח דרך גוגל Ad words? או זה שיבחר ללכת לרשת חברתית שיודעת לנתח את המידע ולספק למפרסמים שלה אפשרות להתמקד בלקוחות פוטנציאלים אמיתיים שיש להם מאפיינים שתואמים לקהל יעד שאנחנו רוצים להתמקד בו.

שיווק ברשתות חברתיות הפך להיות הטרנד החם, חברות גדולות בישראל שמתמחות במיתוג ברשתות חברתיות לוקחות למפרסמים הרבה כסף כדאי לייצר למותג עמוד Likes מוצלח, וידאו נצפה ואהוב או דיון סוער על מוצר חדש בכל מיני קבוצות. דרך הרשתות החברתיות אפשר גם לפרסם באנרים, גם במשחקים ואפליקציות. אפשר לעשות שיווק ממוקד גאוגרפי. יש כאלו שמצליחים בעזרת העלאת תוכן רב שצורה של תמונות ווידאו ויש כאלו שעושים קופירייטינג איכותי.

לאלו שעדיין לא מבינים איך שיווק ברשתות חברתיות נראה הגיע הזמן לעבור לשלב הדוגמאות (עשו העתק הדבק לדפדפן כדאי לראות את הסרטונים).

 

1. איך לשווק ברשתות חברתיות בעזרת וידאו - ג'ינס זה לא ג'ינס:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4OZmbBPym1k

 

2. לראות וללמד מחברת תעופה הולנדית שמבינים ששיווק איכותי זה שיווק שמשתמש במדיה חברתית.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pqHWAE8GDEk

 

כפי שאתם בטח מתארים יש עוד הרבה מאוד דוגמאות ברשת.

אז אחרי שראיתם כמה דוגמאות אתם יכולים להבין קצת איך נראה שיווק ברשתות חברתיות, בפוסט עתידי אני יפרסם קצת על מה האלמנטים שמרכיבים שיווק חברתי איכותי, איך עושים שיווק אינטרנטי נכון ועוד.

הנה לפניכם רשימה קצרה אך מועילה לאיך לשווק באופן יעיל ברשתות חברתיות/ רשת האינטרנט.

 

- צריך קודם כל לבדוק שאתם והסביבה מבינים את התוכנית שלכם, שזה יהיה מוסבר צעד אחרי צעד וכולם ידעו מה הם צריכים לעשות.

- שימו לב שמה שאתם כותבים או מכינים מקורי, צריך שזה יהיה מגניב איכותי ותופס את העין.

- אתם יודעים מה אתם רוצים להשיג מהקמפיין שלכם, יש לכם יעדים ברורים להצלחה.

- ישבתם, חשבתם, עשיתם שיעורי בית ובדקתם את העלות מול תועלת.

- דאגתם לראות שהמותג שלכם יוצג בצורה בלתי נשכחת, עשיתם טסט קצר מול כמה אנשים בודדים שאתם מכירים היטב שאתם יודעים שתקבלו מהם חוות דעת אובייקטיבית.

 

שיהיה לכם בהצלחה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב